MEMORI TERCIPTA

marilah kita sama sama menghayati setiap baris lirik lagu memori tercipta ini nyanyian shila oiam...

BERGETAR JIWA DI PERSADA BERCAHAYA,
PERTEMUAN HARAPAN PERTAMA KALINYA,
BERGETAR JIWA MENGHADAPI MIMPI-MIMPI,
SUKAR DIPERCAYA PINTUNYA TERBUKA.

DISINI JUA MEMORI TERCIPTA,
WALAU SEKETIKA TERJALIN KASIH KITA,
MUNGKIN DISINI KITA KAN TERPISAH,
KENANGAN BERSAMA TIADA KULUPA.

MENGALUN SUARA SESURI BISIKAN HATI,
SEIRINGAN MENCARI HALUAN BERSENI,
BERGETAR JIWA MENGHADAPI MIMPI-MIMPI,
TIADA PUN TERDUGA PINTUNYA TERBUKA.

DISINI JUA MEMORI TERCIPTA,
WALAU SEKETIKA TERJALIN KASIH KITA,
MUNGKIN DISINI KITA KAN TERPISAH,
KENGAN BERSAMA TIADA KULUPA.

YANG TERPAHIT JUA TERMANIS,
SEMUANYA BAGIKU TERINDAH,
KUINGATI BUAT SELAMA-LAMANYA.

DISINI JUA MEMORI TERCIPTA
WALAU SEKETIKA TERJALIN KASIH KITA,
MUNGKIN DISINI KITA KAN TERPISAH,
KENANGAN BERSAMA TIADA KULUPA.

MUNGKIN DISINI KITA KAN TERPISAH
KENANGAN BERSAMA 3X

MUNGKIN DISINI KITA KAN TERPISAH
KENANGAN BERSAMA
TIADA KULUPA

debat oh debat.....

salam semua....lama dah x anta post baru...huhu...
busylah katakan....tapi dlm busy pn otak ini masih berfikir tentang sesuatu...
tentang ape???semestinya tentang debat...huhu...rasenyer walaupun baru lagi dalam debat tapi semangat debat itu telah sedikt demi sedikit meresap ke jiwaku...huhuhu....

sememangnya x dapat dinafikan lagi, jika kita mahu melakukan sesuatu itu dengan terbaik, kita melakukannya dengan sepenuh hati, perasaan jiwa serta ikhlas dan rela...jika tidak pasti hasilnya bukan yang terbaik....sbg contoh jika kita dipaksa, memaksa ataupun terpaksa melakukn sesuatu, sudah pasti hasilnya bukan yang terbaik...kerana apa? kerana tiadanya penjiwaan terhadap sesuatu yang dilakukan...tidak kisahlah ape yang kita lakukan sama ada belajar, menyanyi, BERDEBAT, mahupun sebagainya, semuanya memerlukan keikhlasan kerelaan dan sebagainya...perkara inilah yang harus dipraktikkan dalam debat yang mana untuk menjadi pendebat yang terbaik, kita perlu melakukan usaha-usaha dengan sepenuh hati, ikhlas, rela serta tidak tertekan untuk melakukan sesuatu perkara..dalam erti kata lain "enjoy" dalam melakukannya...sudah pasti akan mendapat hasil yang terbaik....selain itu, kita juga seharusnya terus cekal berusaha tanpa mngenal erti berputus asa...n yang penting lakukan dari dalam diri, barulah kita dapat melakukannya pada yang lain...jika dalam diri kita tidak baik, mana mungkin yang lain dpt mengikutinya menjadi yang terbaik...huhuhu...

bercakap tentang debat juga, rasanya kini sudah tibala masanya untuk aku mencuba posisi yang lain...mungkin ada sebelum ini yang mengatakan asyik2 aku jadi yang ketiga kan...jadi sekarang ini sudah tiba masanya untuk aku mencuba tiga lagi posisi iaitu yang pertama, kedua dan simpanan...huhuhu....permulaannya telah ader..untuk debat sebelum ini aku sudah mula mencuba posisi yang pertama...walaupun agak janggAl, tapi ok...aku akan cuba untuk memperbaiki daripada semasa ke semasa...huhuhu...dan lepas ini untuk latihan yang mendatang, aku akan mencuba pula posisi yang kedua jika ada kesempatan...aku akn mencuba sebaik mungkin dengan menggunakan pengalaman ku sebagai pemidato sebelum ini untuk menjadi yang kedua dengan sebaik mungkin...bukan ingin menjadi yang terbaik secara terus, tetapi berusaha sedikit demi sedikit untuk menjadi yang terbaik...aku tidak mengharapkan terus menjadi yang terbaik kerana untuk menjadi yang terbaik, memerlukan banyak pengorbanan sama ada dari segi masa, latihan dan sebagainya...

Justeru, marilah kita bersama-sama berusaha untuk memajukan diri sendiri dan seterusnya pasukan kita untuk menjadi yang terbaik...jika gagal, cuba lagi dan jangan berputus asa kerana sesuatu kejayaan itu datngnya daripada kegagalan sebelumnya...tapi jgn asyik nak gagal jer pulak yer...huhuhu...sekian...

kenangan di kmph....

salam kepada semua...

lame dah x anta post baru kat blog nie...huhu...
tiba-tiba arini teringin plak nak post blog baru...
coz teringat kembali kengan manis masa kat kmph dulu...
so kepada semua kwn2 kat kmph diharapkan agar kengan ini kekal abadi...huhuhu...

ni merupakan antara kenangan yang terindah buat aku coz time ni kitaorg 1H08 telah berjaya ke final English Drama Gala Nite KMPH tahun 2007...x sangka akhirnya kitaorg berjaya ke final dan mendapat tempat kedua.....huhu
selain itu time kat kmph jugak kitaorg 1H08 telah berjaya menjadi juara bagi minggu biologi...
time tu memg x sangka model biologi yang kitaorg wat berjaya merangkul tempat pertama..huhu..
so kepada semua kawan2 1H08 seperti amin ayie shahimin reyz wan arif chai fadhil ada aini sasha ila hana yasmin sufi solehah ayu wani abel yasmin jia hui, kim fateen semoga persahabatan ini akan terus berkekalan....hopefully nnti dpt jmpe time reunion ....huhu...
n kepada kawan2 yang lain di KMPH seperti hariri(kat umt gak dier huhu) roommate kat kmph dulu arul,khairi n bj serta yang selalu menjadi pendatang kat bilik A1T1 19 seperti peza,cik arif, mat pit n lain2 hopefully kita akan terus berkawan...u all are the best...huhuhu...

SeLaMaT DaTaNg

Selamat datang diucapkan kepada semua pengunjung blog ini....

-masa berlalu-


For more widgets please visit www.yourminis.com

-MuZiK PiLiHaNkU- HR

Followers

National Geographic Photos

There was an error in this gadget